Nowa Strategia
Jakość mięsa
Dotychczasowa działalność Zarządu Zrzeszenia skupiała się na jak najkorzystniejszym zawieraniu transakcji sprzedaży żywca wieprzowego produkowanego przez członków PZPTCh do okolicznych zakładów mięsnych. Obecnie jednak działania te okazują się niewystarczające, co wynika głównie z zaostrzającej się konkurencji na rynku europejskim oraz wzrastającym imporcie żywca i mięsa wieprzowego. Niestety, z punktu widzenia interesu konsumenta, w parze z niską ceną importowanego mięsa nie zawsze idzie odpowiednio wysoka jakość mięsa. Dlatego Podlaskie Zrzeszenie Producentów Trzody Chlewnej postanowiło wdrożyć nową strategię, ukierunkowaną przede wszystkim na wysoką jakość mięsa. Jeśli zagwarantowanie wyższej jakości będzie wiązać się z nieco wyższymi kosztami, Zrzeszenie jest gotowe je ponieść, zakładając, że w dłuższej perspektywie będzie to opłacalne dla zrzeszonych producentów trzody chlewnej. W zamian za nieco wyższą cenę swojej produkcji, PZPTCh oferuje wartość, jakiej konsumenci nie znajdują w aktualnej ofercie handlowej. Wartość dodaną PZPTCh stanowić będą: znane pochodzenie, pełna identyfikacja, produkt z gwarancją pochodzenia z Podlasia, powtarzalna jakość mięsa, standaryzacja, certyfikacja w systemie jakości, oznakowanie własnym logotypem „Wieprzowina z Podlasia”.
Powiązania kooperacyjne
Podlaskie Zrzeszenie Producentów Trzody Chlewnej dla realizacji swojej strategii poszukuje nowych partnerów zarówno po stronie rolników-hodowców trzody chlewnej, jak i po stronie przetwórców, tj. ubojni, zakładów rozbioru i producentów wędlin. Preferowane są powiązania z osobami i podmiotami zlokalizowanymi na terenie historycznego Podlasia. Ponadto rozwijana jest współpraca z ośrodkami naukowymi. Na obecnym etapie zacieśnia się szczególnie współpraca z Zakładem Technologii Mięsa Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie.
Aktualizacja 07 lipca 2011